עיצוב לוגו לעסק חדש

עיצוב לוגו לעסק חדש עיצוב לוגו לעסק חדש הוא חלק מהותי מתהליך ההתפתחות של העסק ואבן הדרך הראשונה להצלחתו. הלוגו מהווה מעין מפתח שיווקי לעולם העסקים - המפתח הראשון בצרור המפתחות של המיתוג העסקי, שכולל עיצוב ניירת משרדית, עיצוב כרטיס ביקור לעסק, עיצוב אתר, עיצוב לפייסבוק וכו'. על החשיבות הגבוהה של המיתוג כבר כתבתי לא [...]

עיצוב לוגו לעסק חדש

עיצוב לוגו לעסק חדש

עיצוב לוגו לעסק חדש הוא חלק מהותי מתהליך ההתפתחות של העסק ואבן הדרך הראשונה להצלחתו. הלוגו מהווה מעין מפתח שיווקי לעולם העסקים – המפתח הראשון בצרור המפתחות של המיתוג העסקי, שכולל עיצוב ניירת משרדית, עיצוב כרטיס ביקור לעסק, עיצוב אתר, עיצוב לפייסבוק וכו’. על החשיבות הגבוהה של המיתוג כבר כתבתי לא מעט (למשל במאמר: ‘חבילת מיתוג לעסקים: למה זה טוב?’), ולכן הפעם אתרכז ספציפית בתהליך של עיצוב לוגו לעסק חדש או מתפתח ואענה על שאלות חשובות, כמו למה חשוב לעצב לוגו לעסק, מה התהליך דורש מכם (כבעלי העסק), מה הוא דורש מהמעצב או המעצבת הגרפית ואיך בכלל עובד כל התהליך של עיצוב לוגו לעסק. אז בואו נתחיל.

מה מספק עיצוב לוגו לעסק חדש?

עיצוב לוגו לעסק, כאמור, מקנה לכם מפתח שיווקי משמעותי. הלוגו מייצר רושם מקצועי של עסק מבוסס שמכבד את עצמו ובכך מהווה כלי משמעותי לשכנוע הלקוחות לעבוד דווקא אתכם, כמו גם להגביר את המודעות והזהות של העסק בעיניי הלקוחות. מעבר לכך, ואת זה אני יודעת ממקור ראשון כמי שמעצבת וממתגת עסקים רבים, המיתוג המקצועי עושה את העבודה לשני הכיוונים ומייצר את הרושם גם בעיני הלקוחות וגם בעיני בעל העסק עצמו. כלומר, התהליך של עיצוב לוגו לעסק חדש (ועל אחת כמה וכמה מיתוג כולל), מספק לבעל העסק ביטחון ותחושת גאווה בפגישות עם לקוחות, בהפניה שלהם לדף העסקי בפייסבוק, בשליחת הצעת מחיר וכמעט בכל סוג התקשרות. זה לא נובע רק מהחזות הוויזואלית המהודקת והמרשימה, אלא גם מעצם העובדה שהתהליך של עיצוב לוגו לעסק דורש, למעשה, מבעל העסק לגבש את הזהות העסקית – היבט שכשלעצמו מספק ביטחון ומיקוד בכלל הפעילות העסקית.

אז מה דורש התהליך מבעל העסק?

כבעלי עסק עצמאיים נדרשות מכם קודם כל מוכנות והבנה שהלוגו הוא חלק אינטגרלי מהפעילות העסקית, ולפיכך יש להשקיע בו זמן ומשאבים – מה שפעמים רבות דורש אומץ ויכולת לקחת אחריות על הצלחת העסק. במובן הזה, אפשר לומר כי עיצוב לוגו לעסק דומה לרכישת מדיה פרסומית – מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה בעסקאות ובמכירות, ומתבטאת בסופו של יום בהצלחת העסק, בהתפתחות ובהתקדמות שלו. מעבר לכך, כדי להצליח בתהליך של עיצוב לוגו לעסק שלכם, נדרשים מכם גם:

הבנה ממוקדת של מאפייני העסק ומטרותיו – זה אולי נשמע מובן מאליו, הרי כל בעל עסק לכאורה מכיר את העסק שלו, אך זו לא תמיד המציאות. פעמים רבות בעלי עסקים מגיעים לתהליך כשהם מבולבלים או מפוזרים, וכדי להצליח בתהליך של עיצוב לוגו לעסק, ובכלל מיתוג, צריך להגיע אל המעצב כשאתם ממוקדים במהות ובאופי של העסק שלכם. אתם צריכים לדעת מה שם העסק, במה בדיוק הוא עוסק (איזה שירותים או מוצרים הוא מספק, באיזו נישה הוא נכנס וכו’), מה הערכים שחשובים לכם ומיהו קהל היעד – למי אתם פונים שייקנה מכם את השירות או המוצר. ככל שמהות העסק והזהות שלו יהיו ממוקדות יותר, כך העיצוב הוויזואלי יהיה מוצלח ומשכנע יותר לקהל המטרה.

יכולת בחירה – היבט נוסף הוא היכולת לבצע את הבחירה המדויקת לכם במעצבת שתלווה אתכם לאורך התהליך של מיתוג עסק חדש (או מתחדש). בדומה לבחירת בעלי מקצוע או נותני שירותים אחרים, גם בתהליך של עיצוב לוגו לעסק חשוב לדעת לבחור מעצבת מקצועית ומנוסה, רק שכאן יש היבט חשוב נוסף והוא החיבור האישי. חשוב לבחור מעצבת שאתם מתחברים לסגנון ולשפה הגרפית שהיא מציגה, כמו גם לגישה וליכולות שלה – הבאים לידי ביטוי בתיק העבודות, המכיל מבחר מהעבודות הקודמות שביצעה במסגרת עבודתיה ל – מיתוג עסקים.

מה בעצם נדרש מ – מעצבת גרפית ?

כמובן שחיבור לשפה הגרפית לא בהכרח אומר שתמצאו בתיק העבודות את הלוגו שאתם חולמים עליו, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה – מה נדרש מ – מעצבת גרפית לעסק?
בראש ובראשונה, היכולת להבחין – ולהרגיש – את הייחודיות של העסק הספציפי ולדעת לתרגם אותו לשפה הוויזואלית. היכולת הזו היא הבסיס לעיצוב לוגו ייחודי, ממוקד ואפקטיבי, המביע את החזון של העסק ומבדל אותו מעסקים דומים או מתחרים.

הנה לדוגמה כמה לוגואים לעסקים (או סמלילים, בעברית) שעיצבתי:

עיצוב לוגו לעסק

כמו שניתן לראות, כל לוגו הוא בעל אופי אחר המתבטא בצבעונית, בטיפוגרפיה (בחירת הפונטים ועיצובם), במבנה של הלוגו ובכלל בנראות כולה. כל לוגו מבטא את הייחודיות של העסק הספציפי עבורו הוא נועד – הוא מביע את מה שבעל העסק ביקש “לומר” לקהל המטרה שלו, את תחום העיסוק וכן הלאה. כמעצבת, התפקיד שלי הוא לקלוע למטרה, הן במובנים העסקיים והן במובנים של אופי וטעם אישי. לכן, מלבד לידע מקצועי והבנה ביצירת מיתוג לעסקים קטנים או גדולים, נדרשת ממני גם היכולת להתאים לכם את השפה הגרפית שנכונה ומדויקת עבורכם ועבור העסק שלכם. כמובן שבשביל לעשות זאת לא מספיק שלמעצבת גרפית תהיה אינטואיציה טובה ואפילו סט יכולות אישיות ומקצועיות, אלא נדרש תהליך מובנה וממוקד של עיצוב לוגו לעסק.

הצלחת עסק עם לוגו מקצועי לעומת עסק ללא לוגו

  • מותג על עוצמתי - עסק שקיבל חבילת מיתוג מקצועית, עסק מרשים שנתפס כמוביל בשוק ויש לו פוטנציאל להצלחה גדולה
  • עסק שאין לו חבילת מיתוג מלאה - עסק שצומח לאט
  • עסק עם מיתוג חובבני - עסק חובבני שלא ממריא או גדל
  • עסק ללא לוגו - נותר עסק מדשדש

איך זה עובד: השלבים בתהליך של עיצוב לוגו לעסק

התהליך של עיצוב לוגו לעסק, בין אם הוא חדש או מתחדש, כולל שישה שלבים עיקריים:

1. יצירת אפיון של העסק ועריכת תיאום ציפיות לגבי לוגו לעסק
2. הגדרת המטרה וקהל היעד באופן הממוקד ביותר
3. הכנת סקיצות ראשונות ללוגו – סקיצות שיעזרו לנו להתמקד על המרכיבים השונים שיבנו את המותג ויותאמו לטעם האישי של הלקוח
4. בחירת הסקיצה המועדפת (או שילוב בין אפשרויות הלוגו השונות) איתה נרצה להמשיך
5. חידוד “עד לשפיץ” – דיוק של הצבעוניות, הקומפוזיציה והטיפוגרפיה בלוגו, עד לאישור התוצאה הסופית
6. ולבסוף, סגירת הקבצים כך שיתאימו לדפוס, לאתר ולמדיות השונות בהן פועל העסק

כאמור, הלוגו הוא אמנם המפתח הראשי בשיווק העסקי, אך הוא חלק מצרור מפתחות רחב יותר של המיתוג כולו. לכן, פעמים רבות התהליך של עיצוב לוגו לעסק אינו נעצר כאן, אלא ממשיך לעוד מספר שלבים נוספים בתהליך כולל של מיתוג עסקים:

7. הידוק השפה הגרפית, באמצעותה יוצרים עולם משלים של גרפיקה לעסק – מה שיכוון אותנו ביצירת כלל החומרים המיתוגיים
8. עיצוב ומיתוג לשאר מוצרי השיווק והפרסום השונים – עיצוב לדפוס, עיצוב אתר לעסק, עיצוב ניירת משרדית, עיצוב לעמוד הפייסבוק, עיצוב כרטיסי ביקור וכן הלאה
9. קבלת חבילת המיתוג המקצועית באופן מסודר, שיספק מענה לטווח הארוך
10. וכמובן, שמירה על קשר 🙂 – אני אוהבת להישאר בקשר עם הלקוחות שלי ולוודא שהכול נוח וברור, ושהם מוכנים לצאת לדרך בביטחון מלא ובשקט נפשי שהם קיבלו את ההחזר הצפוי על ההשקעה שלהם.

מתעניינים במיתוג עסקי או עיצוב לוגו לעסק שלכם?

אני מזמינה אתכם לפנות אליי למיתוג מקצועי ולבחור נכון, ב חבילת מיתוג לעסק או עיצוב לוגו עסקי שיהיה ייחודי לכם. אני בטוחה ב-100% שתהיו מרוצים מהתהליך, משיטת המיתוג שפיתחתי ובעיקר מהתוצאה.

נשמע טוב?
השאירו פרטים בטופס כאן למטה או דברו איתי: 077-4420749

שלכם,
חגית אמיתי מעצבת גרפית

אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים על עיצוב לוגו לעסק ומיתוג עסקים מקצועי


About the Author